فیسبوک، غول شبکههای اجتماعی، همراه با اینستاگرام، سعی دارند تا دربارهی کروناویروس کاربران را به سمت محتوای معتبر و قابل اعتماد سازمانهای بهداشتی، هدایت کنند. این شبکهی اجتماعی سعی دارد از این طریق با انتشار اطلاعات غلط در سرویسهای خود مبارزه کند. با این حال مشخص نیست که این تلاشها به چه شکلی انجام شده است. بهخصوص اکنون که نظریههای توطئه و اطلاعات نادرست دربارهی بیماری Covid-19 در حال گشترش است.
حال سوال اینجاست که آیا کاربران، اطلاعات را از منابع مورد نظر فیسبوک میخوانند یا خیر؟ آیا این استراتژی به شبکههای اجتماعی در مبارزه با اطلاعات نادرست کمک میکند؟ مثلاْ میتواند این تصور را که ویروس کرونا توسط شبکههای 5G ایجاد میشود، از بین ببرد؟ یا اینکه بیماری کووید ۱۹ با نوشیدن سفیدکننده درمان میشود؟ ناگفته نماند که حدوداْ ۲/۶ میلیارد نفر روزانه از سرویسهای فیسبوک از جمله اینستاگرام، مسنجر و واتساپ استفاده میکنند.
روز چهارشنبه فیسبوک اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بیماری Covid-19 از طریق شبکههای اجتماعی، بر روی صفحههای پاپآپ کلیک کردهاند و بیش از یکمیلیاردنفر را به سمت منابع معتبری چون سازمان بهداشتجهانی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هدایت کردهاست.
نیکگلگ، نایبرییس امورجهانی و ارتباطات فیسبوک، روز چهارشنبه در یک پست وبلاگ، تلاشهای این غول شبکههای اجتماعی را تشریح کرد. استراتژی این شرکت شامل راهاندازی ویژگیهای جدید، ارائهی کمکهای مالی و حذف اطلاعات نادرستی درمورد ویروس کرونا است که میتواند آسیب جسمی ایجاد کند.
درباره این سایت